lørdag 4. mai 2013

Kaffeslabberas med ostekake fra Rema

Hos meg har det aldri vært noen tradisjon å feire 1. mai. Det er en fridag, og den bruker jeg til å slappe av, sove, vaske gulv, rydde ute eller hva som enn måtte passe meg. Dette året høvde det seg imidlertid sånn at jeg hadde besøk, og da måtte det bli noe ekstra. Nå er ikke jeg noen baker, så det ble en kake fra Rema 1000. Men god var den, uansett, og roseserviset kom frem for anledningen - fint skal det nemlig være ...


Nå er det atter helg, og det er sannelig godt. Været er fortsatt flott, til tross for at meteorologene meldte om regn og sludd. Fuglene kvitrer og man ser at sommeren ikke er langt unna, selv her i nord. Jeg skal rydde huset og tenkte å få ordnet gjesterommet klart til neste gjest, som ikke er så mange dager unna. Kanskje kommer mammas roseservise frem igjen snart. Jeg liker å bruke det, ikke bare til de store anledningene.

God helg!

1 kommentar:

  1. Mmm... Det så godt ut :) Vi har kost oss med jordbær og blåbær etter middagen i dag.

    SvarSlett