søndag 28. april 2013

Hjemme er ...

Hva er et hjem? Eller, hvor er hjemme? Er det der du bor, eller der du helst vil være. Jeg har flyttet mange ganger, pakket hjemmet mitt i esker og skapt et nytt hjem et annet sted. Når kjente og kjære ting kommer på plass får man en følelse av hjemme. Men noen ganger vil det likevel være noe som mangler, og man kjenner seg langt hjemmefra i sitt eget hjem. Kanskje kjennes det feil ut helt fra begynnelsen. Eller man vil begynne å tvile på det som først kjentes rett ut. Er det virkelig her jeg vil være? Er dette mitt hjem, eller bare en mellomstasjon, inntil jeg kommer dit jeg helst vil være ... 

Hvor nå det måtte være ...

Ting har nå begynt å komme på plass i mitt nye chateau, men jeg sitter her og grunner - er det egentlig her jeg hører hjemme? Kanskje finner jeg det ut etterhvert. Inntil da skal jeg nyte søndagskvelden med å vaske kjøleskapet. 

Ha en fin søndag du også!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar